Project method in the teaching of oratory
Keywords:
oratory, teaching, project methodSynopsis
The present investigation entitled "Project method in the teaching of oratory" begins with the objective of knowing the degree of influence of the project method in the teaching of oratory to students in the sixth grade of primary school. The study was of a technological-applied type. The methods were used: Analytical-synthetic, which served to base and formulate the research problem. Descriptive method, to explain and develop the theoretical framework. Experimental method, to contrast the reactions between cause and effect in experimentation. Statistical method, to analyze and interpret the results obtained. After applying the experiment, it was obtained that Tc = 17.32 and t0.05 = 9.28, the following relationship is obtained: 9.28 < 17.32, after the statistical analysis submitted, the application of the project method is concluded. a high degree of influence in the teaching of oratory to the students of the sixth grade of primary school of the State School No 30214 of Hualahoyo-Huancayo, also in the mentioned educational center the students overcame difficulties when expressing themselves before an auditorium.
References
Amaro, D. y Meza, Y. (1996). El método de proyectos y su influencia en el rendimiento a nivel de la enseñanza-aprendizaje de “Contaminación del Agua” en la asignatura de Ciencias Naturales del Primer Grado de Educación Secundaria en el Colegio Politécnico Estatal “Tupac Amaru” de Azapampa – Chilca. UNCP. Huancayo, Perú.
Ávila, R. (1985). Estadística elemental. UNMSM, Lima.
Benito, U. (1999). Aprendizaje significativo y métodos aplicados a la comunicación. Editorial San Marcos. Lima Perú, p. 102.
Borrás, J. (1990). Vivir para siempre. Ediciones 29. Madrid, España.
Calero, M. (1999). Mapas conceptuales. Edit. San Marcos. Lima, Perú.
Calero, M. (1992). Técnicas de estudio e investigación. Edit. San Marcos. Lima, Perú.
Calero, M. (1999). Estrategias de educación constructivista. Edit. San Marcos. Lima, Perú.
Chirinos-Ponce, R. (1999). Nuevo manual constructivismo. Compendio. Proeduca. Programas y proyectos educativos. Lima Perú, p. 148.
Crisologo, A. (1994). Investigación científica. E-dic. Abedul. Lima Perú.
D’Carval, J. (2000). El libro de los triunfadores. Fondo Editorial del ISPP “Juan Pablo II” Concepción, p. 120.
Flores, M. (1998). Creatividad y Educación: Técnicas para el Desarrollo de las Capacidades Creativas. Edit. San Marcos. Lima – Perú, p. 167.
G.Y.V. (1996). Valores humanos. Edit. Gráfica Llácza. Huancayo, p.12.
Huamán-Cabrera, Félix. (1992). Enseñanza de la literatura. Ediciones Retama, Lima Perú.
Huaranga, O. (1999). Estrategia de Proyectos en la Pedagogía Activa. Edit. San Marcos. Lima – Perú, p. 176.
Huaranga, O. (s.f.). Calidad educativa y enfoques constructivista. Constructivismo y articulación. Edit. San Marcos. Lima – Perú, p. 202.
Jagot, P. (s.f.). El arte de hablar y convencer. Método práctico de la influencia personal. Impreso en Argentina S/E.
Orellana, G. Y Huamán L. (1999). Diseño y elaboración de proyectos de investigación pedagógica. Instituto Andino de Pedagogía INAP. Huancayo Perú, p. 166.
Ortega, J. (1974). La imaginación crítica. Edit. Inca S.A. PIESA. Lima, p. 50.
Ortiz, P. (1994). Sistemas de personalidad. Ed Orión. Lima Perú.
Quispe, U. y Huaytalla, L. (1994). Didáctica General y Currículo. Edit. Facultad de Pedagogía y Humanidades. Huancayo – Perú, p. 147.
Rodríguez, W. (1965). Dirección del Aprendizaje. Edit. Universo S.A., p. 412.
Romero, V. (1969). Métodos Didácticos. Impresiones. Soto Osorio. Lima – Perú, p. 207.
Romero-Bustamante. (1998). Calendario cívico escolar. Editora Nuevo Perú. Lima – Perú.
Rosa PÉREZ, E. (1999). Principales métodos y técnicas educativos. Editorial San Marcos. Lima Perú, p. 243.
Sánchez, H. (1998). Metodología y Diseño en la Investigación Científica. Edit. Mantaro. Lima – Perú, p. 174.
Sanchez, L. (1962). Breve tratado de literatura general. Edic. Escilla. S.A. 15a Edic. Lima Perú, p. 233.
Tafur, R. (1995). La tesis universitaria. Edit. Mantaro. Lima, Perú.
Uculmana, C. (1995). Psicología del aprendizaje escolar. Universidad Nacional Mayor de San Marcos.
Valdivia, J. (s.f.). Oratoria y liderazgo. INIC Perú.
Vilcatoma, A. (1998). Estadística Aplicada a la Pedagogía. Fondo Editorial F.P.H. Huancayo-Perú.
Vílchez, A. (s.f.). El curso del éxito. Asociación cultural TAREA (La universidad del Éxito.
Vílchez, A. (s.f.). Oratoria efectiva. El libro de los triunfadores. Asociación cultural TAREA (La universidad del Éxito.